ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa İhsan Kızıltaş, ODTÜ Kültür Kongre Merkezi’nde, 25-27 Ocak tarihlerinde düzenlenecek “Global Game Jam 2013” (Yenilikçi Dünya Oyun Geliştirme Maratonu) yarışmanın her yıl olduğu gibi bu yıl da dünyadaki diğer merkezlerle aynı anda gerçekleşeceğini bildirdi.
Cuma günü etkinliğin açılışıyla beraber eş zamanlı olarak temanın açıklanacağını ve ekiplerin 48 saat boyunca yarışma mekanından ayrılmaksızın bir oyun ortaya çıkarmak üzere çalışacağını anlatan Kızıltaş, şunları kaydetti:
SEKTÖRÜ TANITMALIYIZ
“Asıl amacımız oyun sektörünün Türkiye’de bilinirliğini ve tanınırlığını arttırmak, sektörün önemli temsilcileriyle bu işe gönül vermiş arkadaşları bir araya getirmek. Aynı zamanda geliştirilecek oyunları değerlendirecek 40 kişilik bir jüri ekibimiz var, böylece aynı anda sektörün bir araya gelmesini de sağlayacağız. Bir de bu yarışma global bir etkinlik olduğundan sektördeki küresel dinamikleri ve trendleri takip ederek, uluslararası işbirlikleri oluşturmak için de bir fırsat olarak değerlendiriyoruz.
130 BAŞVURU YAPILDI
Bu yıl 130’un üzerinde başvuru geldi, bu başvuruların değerlendirilmesiyle maksimum 20 ekip oluşturulacak. Mümkün olduğunca birbirini tanımayan katılımcıları aynı ekipte toplayarak, aynı zamanda ekip üyelerinin işbirliği ve takım çalışmasına yatkınlığını da görmeyi istiyoruz.” Bu yıl verilecek konuyu merakla beklediklerini belirten Kızıltaş, geçtiğimiz yıl ekiplerin “Kuyruğunu yiyen yılan” ve 2011’de ise “tükenme” teması ile çalıştıklarını anımsattı.
SADECE 48 SAATLERİ VAR
Her yılın Ocak ayının son hafta sonunda dünyanın birçok ülkesinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen bir oyun geliştirme etkinliği olan Global Game Jam’da, çeşitli disiplinlerden bir araya gelen gençler, belirlenen tema çerçevesinde gruplar oluşturarak oyun geliştiriyorlar ve bunun için sadece 48 saatleri bulunuyor. Bu yıl GGJ, 58 ülkeden 270 Merkezde eş zamanlı olarak yapılacak. Yarışma için oyunların tasarımını oluşturmak için kullanılacak olan tema, etkinliğin ilk günü gruplara veriliyor. Bu etkinliğin ana hedefi, “katılımcıların iki gün gibi kısa bir zaman diliminde yaratıcılıklarını ve pratik zekalarını kullanarak, en eğlenceli ve oynanabilir oyunu hiç tanımadıkları kişiler ile birlikte geliştirebilmeleri” olarak belirtiliyor.